Vibeke

Dagplejers profil

Vibeke Nielsen

Gl. Hedevej 29, Uggerslev

Jeg er gift med Palle. Vi har 2 børn på 32 & 26 år, samt 1 barnebarn på 10 år.

Jeg har været dagplejer siden 1998.

I fritiden træner jeg gymnastik, hvor jeg har 2 forskellige hold: SPRINGHOLD og PUSLINGE. Jeg har ligeledes undervist i mor/barn gymnastik.

Mine Værdier

Nærvær – tryghed – omsorg.

Jeg møder alle børn anerkendende og positivt. Jeg bruger motorik i dagligdagen med børnene og har fokus på det enkelte barns sproglige udvikling.

Personlige egenskaber

Jeg ser det enkelte barn & barnets behov.

Jer er fleksibel og værdsætter tid til dialog om barnets hverdag og oplevelser i dagligdagen.

I vil opleve, at jeg brænder for

• Et tæt og godt forældresamarbejde
  • At skabe et trygt og lærerigt dagpleje miljø
  • At støtte og se børnene udvikle sig
  • At vi er ude at lege i alt slags vejr
  • At vi går på opdagelse i naturen

Mine omgivelser

Vi bor på landet og har to heste samt en kanin. Jeg har god plads til at lege både ude og inde. Vi går ture og besøger vejens dyr, f.eks. får – geder – høns. Vi har markture med madpakker og motorisk udfoldelse.

Særlige indsatsområder eller viden

Jeg arbejder med børnenes sproglige og motoriske udvikling og har været på kursus i både sprog & motorik.

Jeg er gymnastikleder og har kursus i 2-6 årige børns motorik samt kursus inden for mor og barn gymnastik.