Charlotte

Krogsbølle Bygade 17

5450 Otterup

Hvem er jeg

Jeg er årgang 1969. Gift med Tage siden 1992. Jeg har tre voksne børn og 1 barnebarn.

Jeg har været dagplejer siden 1995 med et par års pause, da vi flyttede fra Otterup til Krogsbølle. Jeg har været fastanset i Krogsbølle siden 2001, og er meget glad for mit job.

Jeg er også ergonomivejleder i dagplejen.

Mine værdier

Nærvær

Omsorg

Tryghed

Loyalitet

Jeg vægter en god og åben dialog med forældrene højt.

Personlige egenskaber

Jeg er en glad, rolig og tålmodig person. Jeg har en anerkendende og omsorgsfuld tilgang til børnene.

I vil opleve jeg brænder for

Jeg prioriter udelivet højt. Jeg lægger stor vægt på aktiviteter hvor vi får brugt vores kroppe og udfordret motorikken

GOD MOTORIK = GOD BASE FOR SPROGUDVIKLING.

Sproglige aktiviteter, som at læse bøger, synge/sanglege rim og remser.

Cykelture ud i det blå og få en masse sanseindtryk.

Mine omgivelser

Jeg bor i Krogsbølle, i et ældre hus med god plads inde og ude. Jeg har en dejlig have med gode udfoldelsesmuligheder. Der er bl.a. stor sandkasse. legehus, bakketop med rutsjebane, gynger samt store arealer til at løbe/køre rundt på.

Særlige indsatsområder eller viden

Jeg har meget fokus på bevægelse og motorisk udvikling. Da jeg er ergonomivejleder arbejder jeg meget med at lade børnene udnytte deres egne ressourcer og derved blive selvhjulpne. Bl.a. ved at de selv kravler op og ned ad stige til puslebord, barnevogn, højstol (win win både for barn og dagplejer). Børnene øver sig i selv at tage tøj og sko af og på.

Jeg har disse kursus:

• Børn og motorik
  • Dagplejeuddannelsen 3x4 uger
  • Grundkursus for dagplejer
  • Kommunikation og samarbejde
  • For tidligt fødte børn
  • Førstehjælp (opdateres løbende)