Vivi

Tøvlidtvej 20
5400 Bogense

Hvem er jeg

Jeg er årgang 1966. Jeg har arbejdet som kommunal dagplejer siden 1996 og er super glad for det. Jeg er gift med Jan. Sammen har vi to voksne piger og to børnebørn. I min fritid løber jeg en del og er ivrig lystsejler.

Mine værdier:

• At skabe en tryg og genkendelig hverdag for børnene, hvor jeg tager hensyn til det enkelte barns behov og udvikling.
  • Skabe ro til fordybelse og udvikling af børnenes sprog og motorik.
  • Udvikle børnenes sociale kompetencer, så som at vise hensyn være omsorgsfuld og inkluderende.
  • At børnene lærer at udnytte deres ressourcer og blive selvhjulpne og klar til nye udfordringer i børnehaven.
  • God og åben dialog med forældrene.

Personlige egenskaber:

Jeg har en glad og positiv tilgang til livet. Jeg er et roligt, tålmodigt og nærværende menneske med en anerkendende tilgang til børn og forældre. Jeg er meget glad for udelivet, bevægelse, sang, dans og sjove indfald i samvær med børnene.

I vil opleve jeg brænder for:

• At børn og forældre skal føle sig trygge i mit hjem.
  • At hvert enkelt barn føler sig set og værdsat.
  • At vi kommer ud i naturen hver dag, og får bevæget os.
  • At synge og læse sammen med børnene, for at styrke deres sproglige udvikling.
  • Deltage i heldags legestue, gymnastik og andre pædagogiske tiltag, hvor børnene oplever at være en del af et større fællesskab.
  • Cykelture med børnene i nærområdet ( har cykel med plads til fire børn).
  • At vi får en sund og varieret kost, så der er brændstof til en aktiv dag.

Mine omgivelser:

Jeg bor i et parcelhus på landet mellem Nr. Esterbølle og Melby. Jeg har legeværelse, som støder op til køkkenet og stort bryggers, hvor der er god plads til leg. Vi har en stor lukket gårdsplads med legehuse, sandkasse, rutsjebaner, balancebom samt mange kørertøjer. Jeg har en stor have og hønsegård. Vi har en stor hund, som altid er i hundegården, mens jeg passer børn. Jeg bor i nærheden af en bondegård med løsdrift kostald, som vi ofte besøger. Vi tager på ture i den nærliggende skov.

Særlige indsatsområder eller viden:

Jeg har meget fokus på bevægelse og motorisk udvikling. Jeg arbejder meget med at lade børnene udnytte deres egne ressourcer, og derved blive selvhjulpne. Blandt andet ved at de kravler på trapper, op i højstol, op af stigen til barnevognen og puslebordet. Børnene øver sig i at tage tøj og sko af og på.

Jeg har deltaget i forskellige kurser:

• Dagplejernes grundkursus
  • Anerkendende relationer
  • Samspil og relationer i pædagogisk arbejde
  • Sang og musik
  • Løbende opdatering af førstehjælp
  • Er færdig med dagplejernes tre måneders efteruddannelse
  • ‘Fra synsning til Viden’