Kystskolen

I skoledistrikt Kystskolen i Nordfyns Kommune har vi to afdelinger, som hver især ligger i smukke omgivelser. Kystskolen, Afdeling Krogsbølle ligger nær skov, natur og en smuk kirke. Kystskolen, Afdeling Løkkemark ligger i naturskønne og frie omgivelser lidt udenfor Uggerslev.

På Kystskolen arbejder vi sammen om at give eleverne de bedste forudsætninger for deres videre skolegang. Vi arbejder sammen på tværs af klasser og årgange, også selvom dette betyder transport frem og tilbage de to matrikler imellem. F.eks. er vores elever på 6. årgang samlet en dag om ugen på Kystskolen, Afdeling Krogsbølle. Dette medvirker til, at eleverne lærer hinanden, lærerne og omgivelserne særlig godt at kende, inden de to klasser mødes i overbygningen på Kystskolen, Afdeling Krogsbølle.

På Kystskolen har vi fagdage hver onsdag. Her har eleverne tid til at fordybe sig i et fag. Herudover giver det mulighed for samarbejde på tværs samt ture ud fra skolen. Alle ugens fag er repræsenteret i rækken af fagdage, hvorfor alle faglærere får muligheden for at tænke kreativt og udnytte en hel dag med de samme elever og det samme fag.