SFO og Klub

Plads til forskellighed i fritiden

SFO for børn i 0.-2. klasse

Efter skoledagen er det meget forskelligt, hvad børnene trænger til. Nogle trænger til at brænde energi af, nogle er trætte i hovedet, mens andre igen har lyst til at dyrke deres interesser eller lege frit med vennerne.

I skolefritidsordningen har vi plads til det hele. Vi har gode fysiske rammer både ude og inde, og vi er meget opmærksomme på at gøre SFO’en til et trygt sted for hvert enkelt barn.

Et rart sted for alle

SFO’en er fritid, og i denne lærer og udvikler børnene flere og nye muligheder for

• At mødes på tværs af alder, køn, og etnicitet.
  • At bruge leg som redskab til, at lære sociale koder og normer for samvær i et læringsfællesskab, der er præget af variation og bevægelse.
  • At udvikle egen dannelse og identitet i fællesskabet gennem gode oplevelser
  • At udvikle gode relationer til andre børn og voksne fra SFO’en

Frem for alt vil vi gerne give børnene en oplevelse af, hvad der gør fællesskabet rart for alle. Alle børn skal opleve at gensidig respekt og god tone, hvilket er målet og grundlaget for alle fællesskaber.

Aktiviteter

I SFO’en laver vi aktiviteter, som personalet sætter rammerne for med udgangspunkt både i børnenes udvikling i deres ønsker og ideer. De kan være fysiske eller kreative, men de har altid fokus på, at børnene får en succesoplevelse, dannelse og med et socialt aspekt.

Aktiviteterne er et tilbud til børnene. Vil de hellere lege frit, ser vi det som et udtryk for, at det er det vigtigste for dem.

SFO klub for børn i 3.-6. klasse

I skoledistrikt Kystskolen har SFO klub fælles lokaler med den øvrige SFO. Der er her et rum, der er forbeholdt klubben, og derudover benytter vi gymnastiksalen og skolens øvrige faglokaler.

Frihed og fællesskab

Børnene i denne aldersgruppe skal være medskabende i at definere deres behov for indhold og struktur. Vi tager dem alvorligt – så er det også nemmere for dem at lytte til os.

Klubben er et sted, hvor børnene skal hygge sig, grine og græde sammen, og de må gerne spille digitale spil. Vi anerkender, at børnene får tætte venskaber og at de lærer af hinanden.

Vi ønsker at skabe en klub, hvor der er plads til alle følelser og hvor børnene kan finde ro og tryghed i fælleskabet, både med hinanden og med nærværende voksne.

Åbningstider i SFO og klub

Morgen SFO kl. 06.15 - kl. 08.10