Ulla

Dagplejers profil

Ulla B. Hansen

Stationsvej 25, Uggerslev

Jeg er 62 år, er gift med Preben. Sammen har vi 3 børn - en søn og to døtre. Derudover har vi 5 børnebørn.

Jeg har været dagplejer siden august 1996, er super glad for mit arbejde med børnene. Jeg er altid frisk, glad, og parat til at modtage børn og forældre med et smil om morgenen.

Mine værdier

Jeg møder altid børn og forældre på en anerkendende og positiv måde. De vil altid føle sig velkomne, når de kommer i min dagpleje.

Jeg skaber en tryg og tæt kontakt til hvert enkelt barn, og til hele børnegruppen. Jeg giver børnene en tryg base, hvor de har de optimale muligheder for at udvikle sig på alle måder.

Jeg brænder for at være med til at give dem en god start på livet.

Personlige egenskaber

Jeg er en meget nærværende, rummelig og imødekommende person. Jeg møder børnene anerkendende - ud fra det enkelte barns behov, forudsætninger og udvikling. Jeg møder børnene hvor de er. Jeg skaber en tryghed og tillid i min tilgang til børn og forældre.

Jeg er god til at læse børns signaler, og kan derfor sætte mig i deres sted, når de er i dagpleje og er væk fra deres trygge base - mor og far.

Jeg vægter en god og åben dialog med forældre og et godt samarbejde omkring deres børn, så alle har det godt, når de aflevere deres “guld” hos mig.

I vil opleve at jeg brænder for

• At børnene får en fantastisk dejlig dag i dagplejen
  • At vi er meget ude at lege
  • At vi læser inde. Synger sange, leger med en masse legetøj
  • Arbejdet med dialogisk læsning
  • At jeg går meget op i at børnene trives, og er trygge hos migNår de er det, kan de tage mod læring og udvikle sig

Mine omgivelser

Jeg bor i Uggerslev (på den gamle station). Der er meget plads at boltre sig på, både ude og inde. Der er et stort lukket område i haven hvor der er gynger, legehus m.m. Jeg har en lukket terrasse (overdækket) med sandkasse og masser af legetøj, hvor vi kan hygge.

Der er også et stort grønt område lige ved døren, hvor vi kan lege eller gå ture, hvis vi har lyst til det.

Særlige indsatsområder eller viden

Jeg er meget opmærksom på børnenes motoriske og sproglige udvikling, og har deltaget i kurser om dette.

Her er nogle af de Kurser som jeg har deltaget i :

• Børn og Motorik.
  • Sansernes betydning for barnets udvikling.
  • Motorik og sprog/ udvikling og stimulering.
  • Leg med sprog.
  • For tidligt fødte børn.

2 gange 1 mdr. Kursus Fra synsning til viden.

Hvor vi blandt andet havde om:

• Anerkendende kommunikation.
  • Leg med sprog.
  • ICDP niveau 1. Egen relationskompetence.
  • Børns kompetenceudvikling 0-5år.
  • Børns motorik, sansning og bevægelse.
  • Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde.
  • 3 modul i Fra synsning til viden: Oktober 2019

Kost: jeg sørger også for at børnene får en sund og varieret kost.