Skoledistrikt Kystskolen

Skoledistrikt Kystskolen rummer dagpleje, børnehave og skolebørn til og med 9.klassetrin.

Læs mere om de forskellige tilbud under menupunkterne Dagpleje, Børnehuse, Skole og SFO og Klub.

Skoledistrikt Kystskolens værdier

Elever, forældre og personale vil sammen skabe det bedst mulige læringsmiljø på Kystskolen.

Det sker gennem:

Livsglæde

Ved livsglæde forstår vi, at vi får omsorg og er trygge i de sammenhænge, vi færdes i.

Der vises anerkendelse og opmærksomhed, og miljøet er præget af et fællesskab med gode oplevelser. Vi har medindflydelse i fællesskabet, og der er plads til individualitet.

Faglighed

Ved faglighed forstår vi, at vi arbejder mod fælles mål – fagligt og socialt. Vi optræder velforberedte og engagerede i undervisning/læring omkring barnet, og vi udfordrer hinanden gennem faglige diskussioner og didaktiske overvejelser.

Udvikling

Hvis vi gør det vi altid har gjort, får vi de resultater vi plejer. Hvis vi vil have andre resultater, må vi gøre noget nyt…..

God udvikling fremmes ved, at den pædagogiske debat har gode kår i alle fora.

Vi udvikler en innovativ kultur i forhold til læring, vores interne organisering og de fælles oplevelser. Der gives mulighed for efteruddannelse og kurser, ligesom vi videndeler internt på skolen samt på tværs af skoler og daginstitutioner.

Ansvarlighed

Vi viser ansvarlighed over for hinanden, ved at passe på skolen og dens inventar. Vi er opmærksomme på hinandens trivsel, er gode rollemodeller for hinanden, og vi har en ordentlig omgangstone.

Sammen vil vi skabe det bedste læringsmiljø for alle parter af Kystskolen.